lördag 27 augusti 2011

I onsdags ringde min faster och sa att farmor blivit sämre.....
Ringde jobb och Johan, sen iväg till Höganäs. Farmor vaknade när man pratade med henne, men är inte säker på att hon förstod eller var medveten om att det var jag, eller att jag var där. Satt där hela dagen, åkte hem på kvällen.
På morgonen ringde faster, då hade farmor dött 07:55. Jag hann inte dit och säga hejdå.....
Men min faster hann precis innan hon lungt och stilla slutade andas.
Äntligen har hon fått slippa lida och har fått ro.
Åkte till Höganäs och tittade på henne när hon var vidgjord, hon var så fin och dom på hemmet hade tagit på henne fina kläder och gett henne blommor, tände ljus när vi kom.
Åkte vidare till begravningsbyrån, stället vi ska ha kaffet på efter begravningen och vidare och beställde blommor, allt tillsammans med faster. Många telefonsamtal, att ta sig igenom.
Detta var en MYCKet jobbig dag. Inte bara att farmor dog, utan oxå att gå igenom en massa saker som man inte kan något om, ta en massa beslut. Ja, hela dagen var mycket jobbig.
Tömde hennes rum igår med alla inblandade, vilket gick väldigt bra, snabbt och smidigt, så det var skönt.
Så nu är allt klart inför hennes begravning nästa vecka.
Fattar inte att min fina, goa farmor är borta.....
Men hon har det bättre uppe i himlen och hon kommer säkert att hälsa på mig.
Vila i frid, fina, fina farmor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar