lördag 15 december 2012

Vilken morgon:(

Skulle köra till jobb i morse för att jobba extra, det gick inte så bra:(
Rättare sagt så gick det så här:

6st bilar stod fast precis vid smörhålan och längre fram i korsningen stod någon bil(bärgare, ambulans, polis, såg inte för det var för långt borta, men något med blinkade ljus).
Så jag kör ju sakta för att inte krocka, men då fastnar jag oxå i alla snöhögar det blivit i blåsten:(
Sitter där och tänker att dom blir väl klara vid korsningen och sen hjälps vi åt som sitter fast att hjälpa varandra, men då dör min bil!!!! Så ni som inte vet:STÄNG ALDRIG AV MOTORN I SÅNA LÄGE!!!!!

Så jag sitter där och fryser med en handduk på benen.
Då kommer det en plogbil och kryssar sig fram mellan bilarna, men den kommer inte heller fram utan för köra tillbaka ut på motorvägen.
När jag suttit där nästan en timme ringer jag till Falk. Tack för att vi tog den försäkringen för några år sedan!!!!
Han hittar mig, drar loss mig och startar min bil med startkabblar, så jag kunde vända och köra hem igen.
Var inte roligt dock att köra hem, blåste, jag var kall och osäker, så det tog en bra stund för mig att komma hem. När jag väl kom hem så fick det bli ett varmt bad så jag tinade upp igen.

Kan dom inte lägga värmeslingor i vägarna så man slipper sånt här????
Nu hoppas jag slippa mer sånt här, inte kul alls!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar