söndag 13 november 2011

Bra dag som slutade mindre bra.....

Idag fick vi sovmorgon. Oscar vaknade inte förrän 07:30 och Erik 08:08, så det var skönt. Johan åkte iväg och hjälpte Kertsin flytta lite tunga möbler, så jag och killarna mös, med tv:n och jag med min bok(Inte ofta jag får sitta ifred och läsa), men inte mycket killarna får titta på tv heller. När Johan kom hem fick han sina farsdags presenter. Han hade bara önskat sig oxfilé till middag(jag tycker inte om det, så blir inte ofta vi äter det), så han fick teckningar som killarna gjort istället.

När han kom hem hade han varit och handlat kastanjer(ätbara).

Så dom ugnsgratinerade vi.

Smakade som potatis med nötsmak.


Sen gjorde vi kanelbullar. Mums blev dom

Johan bytade till vinterdäck

Till förrätt åt vi:

avocado med creame fraish, lök och kaviar

Och till varmrätt blev det då:

Marylinpotatis, sockerärtor, ugnsbakade tomater, bea och oxfilé.

Johan himlade med ögonen när han åt:))

Sen lekte barnen när vi städade undan.

Då slår Erik i tån och huvudet i köksbordet.

Trodde inte det var så farligt, förrän han tar bort handen där han slagit sig.

Fullt med blod!!!!!

Visar sig vara ett jack på 1cm.

Oscar ville hjälpa till att plåstra om

Är inte så farligt som det ser ut.

Bara för att det inte ska lossna när han sover om det börjar blöda igen;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar