tisdag 13 september 2011

Igår opererades jag....

Efter LÅNG väntan fick jag äntligen komma in till mitt rum, sen var det full fart ner till operation.
Där blev det väldigt nervöst, mycket som hände, men tyckte ändå det gick bra, tog inte så lång tid innan jag sov.
Sen vaknade jag på uppvaket första gången lite innan 4:a. somnade till och från till hon var halv 6(tror jag hon var), när jag fick komma ner till mitt rum.
Skulle få något att äta vid 19-tiden, men det var ju en hel vetenskap, för dom visste inte att jag var laktosintollerant, vilket dom skrivit in i min chournal sen några veckor tillbaka!!!!
Men fick 2torra mackor, vilket gick bra att äta. Var ju rätt hungrig när man inte ätit på ett dygn.
Sen kom killarna och hälsade på, så det var trevligt.
Idag fick jag komma hem, halsen såg bra ut.
Har typ skavsår i halsen, gör inte speciellt ont, men fick med mig värktabletter hem, för det kan börja göra ont om några dagar.
Får jag bara sova ordentligt i natt så blir jag nog pigg igen imorgon, inte sovit ordentligt på några dagar.
Fick även med mig pencellin för infektions risken, som jag ska äta i 10dagar, hoppas bara inte dom gör mig trött.....
Så nu ska jag äta mjuk mat i 1vecka och sen ska jag kunna äta ordentligt igen och förhoppningsvis bli frisk.

2 kommentarer:

  1. heeeej!!
    skönt att höra att du är ok och att operationen gick bra!! tänkte på dig hela dagen och att du var sååå nervös!lilla du.
    krya nu på dig och du... drinkar är väl mjukt???ha ha...kram till dig och din familj från hannapanna

    SvaraRadera
  2. Tack Hanna!!!!
    Du har alltid ett par uppmuntrande ord, du är så gullig.
    Ses om några veckor.
    Kram Annicka

    SvaraRadera